Na čo majú cestujúci nárok, ak je ich let zrušený alebo mešká?
Problematika odškodňovania klientov za zmeškané alebo zrušené lety sa pravidelne mení. Klienti, ktorí letia cez nízkonákladové aerolinky, majú pri týchto spravidla väčšie problémy a svojich práv sa domáhajú ťažšie. Vždy však klientom odporúčame, aby si aktuálny stav povinností leteckých spoločností a práv cestujúcich overili na stránkach Európskej komisie. Aktuálne nariadenie však hovorí jasne: Ak jelet zrušený, máte nárok na rovnakú náhradu ako v prípade neumožnenia nastúpenia do lietadla, ak ste o zrušení letu neboli informovaní minimálne 14 dní pred odletom, ak letecká spoločnosť nepresmerovala váš let približne v čase pôvodného odletu alebo ak nemôže letecká spoločnosť dokázať, že dôvodom zrušenia letu boli výnimočné okolnosti. Okrem toho vám letecká spoločnosť musí umožniť vybrať si z týchto možností: odškodnenie za letenku do siedmich dní; presmerovanie do cieľovej destinácie za podobných podmienok; poskytnutie pomoci v prípade potreby (telefonický hovor, občerstvenie, strava, ubytovanie, preprava na miesto ubytovania).
- Odkiaľ môžem letieť a kam všade do sveta s letenkami od Kolumbus?
- Koľko bude letenka stáť a aké sú za letenky poplatky?
- Ako kúpiť letenku?
- Ako a dokedy letenku uhradiť?
- Čo ak sa zmenili plány a potrebujete letieť inokedy?
- Viem si overiť, či letím naozaj?
- Čo je minimálny a maximálny pobyt?
- Ako je to s vízami do krajín sveta?
- Na čo majú cestujúci nárok, ak je ich let zrušený alebo mešká?
- Čo ak let mešká?
- Čo sa bude diať, ak letecká spoločnosť stratí moju batožinu?
- Dá sa prepraviť aj imobilný cestujúci alebo nadrozmerná športová výstroj?
- Mám pevné miesto na sedenie určené už nákupom letenky alebo ho dostanem až na letisku?
- Koľko si vziať batožiny?
- Ktorý terminál obsluhuje odlet a prílet?
- Aké sú aktuálne bezpečnostné opatrenia?
- Čo si môžem vziať na palubu?
- Čo musím dodržať, aby som cestoval a nebol vylúčený z prepravy?
- Dostanem počas letu jest a piť?
- Môžem na palubu s domácim zvieraťom?
- Ako je to s prepravou detí a batoliat v kočíku?
- Rezervácie v Kolumbus sú bezpečné
- Treba sa individuálne poisťovať?
- Robíte aj rezervácie u nízkonákladových prepravcov?
- Lety ktorých leteckých spoločností nerezervujete?
- Čo je to check in?
- Čo je to online check in? Dá sa mu vyhnúť?
- Čo sa stane, ak mám letenku s prestupom a prestup nestihnem, pretože prvý let mešká?