Na čo majú cestujúci nárok, ak je ich let zrušený alebo mešká?

Problematika odškodňovania klientov za zmeškané alebo zrušené lety sa pravidelne mení. Klienti, ktorí letia cez nízkonákladové aerolinky, majú pri týchto spravidla väčšie problémy a svojich práv sa domáhajú ťažšie. Vždy však klientom odporúčame, aby si aktuálny stav povinností leteckých spoločností a práv cestujúcich overili na stránkach Európskej komisie. Aktuálne nariadenie však hovorí jasne: Ak jelet zrušený, máte nárok na rovnakú náhradu ako v prípade neumožnenia nastúpenia do lietadla, ak ste o zrušení letu neboli informovaní minimálne 14 dní pred odletom, ak letecká spoločnosť nepresmerovala váš let približne v čase pôvodného odletu alebo ak nemôže letecká spoločnosť dokázať, že dôvodom zrušenia letu boli výnimočné okolnosti. 
Okrem toho vám letecká spoločnosť musí umožniť vybrať si z týchto možností: odškodnenie za letenku do siedmich dní; presmerovanie do cieľovej destinácie za podobných podmienok; poskytnutie pomoci v prípade potreby (telefonický hovor, občerstvenie, strava, ubytovanie, preprava na miesto ubytovania).